• دوره تخصصی برق صنعتی

    5، 6 و 7 خرداد ماه 95
    آموزش به صورت کاملا کاربردی
    توسط اساتید مجرب

    مطالعه بیشتر

  • دوره راهبری چیلر تراکمی

    28،26,27 و اردیبهشت ماه 95
    9ه صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره تخصصی بویلر و مشعل

    13، 14 و 15 خرداد ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نگهداری چیلر جذبی

    30، 31 و1 خرداد ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نرم افزار انرژی پلاس

    29 اردیبهشت ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 24 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • آموزش کولرگازی و اسپلیت

    6و 7و 8 خرداد ماه 1395
    دوره تخصصی آموزش کولر گازی و اسپلیت
    تحت نظر استاد مجرب با مدرک معتبر

    مطالعه بیشتر

  • تضمین کیفیت آموزشی

    ما به عنوان امین و خدمتگزار شما کیفیت آموزش دوره ها را برایتان تضمین می کنیم. اگر به دلایلی شما هیچ نکته مثبتی در دوره ما ندیدید شهریه پرداختی عودت می شود. ماموریت ما کیفیت مطلوب و رضایتمندی مخاطبان بوده و ارزش آن از هر چیزی برای ما بالاتر است.

    فرم ثبت نام قطعی دوره ها

قطعات اصلی آسانسور

 1-وسایل تعلیق کابین و وزنه تعادل که می تواند سیم بکسل فولادی و یا زنجیر باشد

2- وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل: موتور الکتریکی - گیربکس - ترمز - فلکه کششی و یا دنده زنجیر - شاسی ماشین – کوپلینگها ، محورها ، یاتاقانها می باشد.

3- کابین که مسافرین و یا بار را حمل می کند ، شامل یوک، که چهارچوبی فلزی است و کابین ازطریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود ، کف کابین که بار را نگهداری می کند و بدنه کابین به کف متصل است .

4- وزنه تعادل که برای جبران وزن کابین و قسمتی از ظرفیت بکار می رود

5- چاه آسانسور: این فضا قسمتی یا تماما پوشیده است و از کف چاله تا سقف ( کف موتورخانه ) ادامه دارد در این فضا کابین و وزنه تعادل حرکت می کنند و شامل ریلهای راهنما برای کابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در کف چاه می باشد.

6- سیستم ایمنی: یک وسیله مکانیکی است که در صورت بروز هر گونه خرابی ، یا شل شدن سیم بکسل( زنجیر تعلیق) وسیله توقف و نگاه داشتن کابین و یا وزنه تعادل در روی ریل راهنما می باشد و اگر سرعت کابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز کند این مکانیزم عمل می نماید ، عملکرد این مکانیزم توسط گاورنر که معمولا در موتور خانه است شروع می شود.

7- ضربه گیرها: کابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهک گذشته و امکان برخورد با کف چاهک پیش آید این وسیله از برخورد خشن جلوگیری می نماید . ضربه گیر ممکن است از جنس پلی اورتان ، فنر یا نوع روغنی انتخاب شود که بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرزی جنبشی کابین یا وزنه تعادل را جذب کرده ( نوع فنری ) و یا مستهلک نماید.

8- تجهیزات الکتریکی: که شامل امکانات ایمنی و روشنایی نیز می گردد .

9- موتور و گیربکس بالا بر: موتور و کاهنده های بدون چرخ دنده معمولا برای سرعت های بیشتر از 2.5 متر بر ثانیه استفاده میشود در حالیکه برای سرعت های کمتر ، از گیربکس های دارای چرخ دنده استفاده می شود قبلا از گیربکس با چرخ دنده های ساده استفاده می شد ولی با پیشرفت روش های طراحی و تولید ، چرخ دنده های حلزونی یک استاندارد قابل قبول مورد استفاده در گیربکس آسانسورها شد .

10- ترمزها: در صورت قطع برق یا قطع برق سیستم کنترل ، سیستم ترمز آسانسور باید به طور اتوماتیک عمل کند. لذا از ترمز های اصطکاکی الکترو مغناطیسی استفاده می شود .اگر کابین با 125% بار نامی خود در سرعت معمول خود حرکت کند ، ترمز ها باید قادر به توقف کامل سیستم باشند و بلافاصله سیستم را در حالت ساکن نگهدارند . ترمز باید توسط فنرهای فشاری و یا نیروی وزن عمل کند . ترمز توسط الکترومغناطیس و یا الکتروهیدرولیک باید باز شود . اگر جریان برق قطع شود باید حداقل دو وسیله مستقل الکتریکی کنترل کننده داشته باشد . در صورت قطع جریان برق ، ترمز باید بلافاصله عمل نماید . هنگامیکه موتور گیربکس با یک وسیله دستی اضطراری مجهز باشد ترمز باید طوری طراحی شده باشد که توسط دست بتوان آن را باز کرد و با فشار دائمی توسط نفر این ترمز باز بماند .

 

 

 

ارتباط با ما از روش های زیر:

  • تلفن تماس: 956 66 888 (3 خط)
  • سامانه پیام کوتاه: 02188866956