• دوره تخصصی برق صنعتی

    15، 16 و 17 شهریور ماه 96
    آموزش به صورت کاملا کاربردی
    توسط اساتید مجرب

    مطالعه بیشتر

  • دوره راهبری چیلر تراکمی

    10،19,18 و شهریور ماه 96
    9ه صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره تخصصی بویلر و مشعل

    9، 8 و10 شهریور ماه 96
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نگهداری چیلر جذبی

    1، 2و3 شهریور ماه 96
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نرم افزار انرژی پلاس

    23شهریور ماه 96
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 24 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • آموزش کولرگازی و اسپلیت

    18و19و 20 شهریور ماه 1396
    دوره تخصصی آموزش کولر گازی و اسپلیت
    تحت نظر استاد مجرب با مدرک معتبر

    مطالعه بیشتر

  • تضمین کیفیت آموزشی

    ما به عنوان امین و خدمتگزار شما کیفیت آموزش دوره ها را برایتان تضمین می کنیم. اگر به دلایلی شما هیچ نکته مثبتی در دوره ما ندیدید شهریه پرداختی عودت می شود. ماموریت ما کیفیت مطلوب و رضایتمندی مخاطبان بوده و ارزش آن از هر چیزی برای ما بالاتر است.

    فرم ثبت نام قطعی دوره ها

بررسی کندانس در خطوط انتقال دیگ بخار

 کندانس لایه ای بخار:

با انتقال حرارت و از دست دادن انرژی بخار، کندانس در خطوط بخار شروع به تشکیل شدن نموده و بصورت قطرات آب در سطوح انتقال حرارت در می آید.

بعد از مدتی، قطرات به هم پیوسته و لایه یکنواختی از آب کندانس تشکیل می شود. این لایه ممکن است مقاومتی بیشتر از ۱۵۰ برابر نسبت به سطوح آهنی و ۶۰۰ برابر سطوح مسی داشته باشد.

- کندانس قطره ای بخار:

اگر قطرات آب به سرعت به هم پیوسته نشده و لایه کندانس تشکیل نگردد، کندانس قطره ای شکل خواهد گرفت. انتقال حرارت در این حالت بیشتر از کندانس لایه ای است و ضریب انتقال حرارت ممکن است تا ده برابر افزایش پیدا نماید.

مقاومت کندانس قطره ای در برابر دیگر عوامل مقاوم در برابر انتقال حرارت ناچیز می باشد، ولی در عمل ایجاد شرایط مناسب جهت تشکیل این نوع کندانس مشکل است.

در صورت پوشاندن سطوح با موادی مانند سیلیکول، PTFE ، موم های خاص و اسیدهای چرب، می توان کندانس قطره ای را تا فاصله زمانی محدودی حاصل نمود، ولی با گذشت زمان بازده این مواد تحت تاثیر عوامل فرایند مثل رسوب و اکسید شدن و...کاهش یافته و کندانس لایه ای مجددا تشکیل می شود.

از آنجا که هوا عایق مناسبی می باشد، مقاومت بسیار بیشتری در برابر انتقال حرارت ایجاد می کند. مقاومت حرارتی هوا ممکن است بین ۱۵۰۰ تا۳۰۰۰ بار بیشتر از فولاد و ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ بار بیشتر از مقاومت حرارتی مس باشد.

این بدان معنی است که یک لایه هوا با ضخامت ۰.۰۲۵mm دارای مقاومت حرارتی لایه مسی با ضخامت ۴۰۰mm است.

این موانع انتقال حرارت نه تنها ضخامت کلی لایه هدایتی را افزایش می دهند، بلکه ضریب هدایت کلی را نیز خواهند کاست. افزایش مقاومت به معنی افزایش اختلاف دما بوده و یعنی از بخار با دمای بیشتری باید استفاده نمود.

وجود لایه های هوا و آب در اکثر مبدل های حرارتی به چشم می خورد و یکی از روش های افزایش انتقال حرارت، کاهش ضخامت لایه های مذکور است.

ضخامت لایه های مذکور با نصب سپریتور بخار شیرهای هواگیر، تله های بخار، صافی، کنترل سختی و سطح آب بویلر و دیگ بخار، تمیز کردن سطوح، کاهش فشار و دمای کاری تجهیزات (که به کاهش تشکیل رسوب منجر می شود) و ... قابل کاهش می باشند و مطمئنا با افزایش انتقال حرارت، راندمان سیستم را افزایش خواهند داد.

ارتباط با ما از روش های زیر:

  • تلفن تماس: 956 66 888 (3 خط)
  • سامانه پیام کوتاه: 02188866956