• پیش ثبت نام رایگان

    مزیت پیش ثبت نام این است که اطلاع رسانی پیامکی و تلفنی به شما انجام خواهد شد.
    توجه داشته باشید که اگر شما قبلا وجهی بابت دوره پرداخت کرده اید، می بایست فرم ثبت نام قطعی را از قسمت فرم ها پر کنید.
    موفقیت در دستان شماست.

    فرم پیش ثبت نام

  • دوره تخصصی برق صنعتی

    25، 26 و 27 اردیبهشت ماه 95
    آموزش به صورت کاملا کاربردی
    توسط اساتید مجرب

    مطالعه بیشتر

  • دوره راهبری چیلر تراکمی

    18،16,17 و اردیبهشت ماه 95
    9ه صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره تخصصی بویلر و مشعل

    13، 14 و 15 اردیبهشت ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نگهداری چیلر جذبی

    30، 31 و1 فروردین ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 18 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • دوره نرم افزار انرژی پلاس

    13 اردیبهشت ماه 95
    به صورت کاملا کاربردی و عملی
    به مدت 24 ساعت آموزشی

    مطالعه بیشتر

  • آموزش کولرگازی و اسپلیت

    6و 7و 8 اردیبهشت ماه 1395
    دوره تخصصی آموزش کولر گازی و اسپلیت
    تحت نظر استاد مجرب با مدرک معتبر

    مطالعه بیشتر

  • آمادگی آزمون پایه 3

    رشته تاسیسات مکانیکی ساختمان
    آزمون ورود به حرفه مهندسان عضو نظام

    مطالعه بیشتر

  • تضمین کیفیت آموزشی

    ما به عنوان امین و خدمتگزار شما کیفیت آموزش دوره ها را برایتان تضمین می کنیم. اگر به دلایلی شما هیچ نکته مثبتی در دوره ما ندیدید شهریه پرداختی عودت می شود. ماموریت ما کیفیت مطلوب و رضایتمندی مخاطبان بوده و ارزش آن از هر چیزی برای ما بالاتر است.

    فرم ثبت نام قطعی دوره ها

مشکلات احتمالی انژکتور و راه حل‌ها

در قسمت قبل گفته شد که انژکتور یک قطعه دقیق بوده و مشخصات عملکردی آن بسیار مهم است. پس از استفاده از این قطعه در مدار سوخت‌رسانی یک خودرو، ممکن است پس از مدتی مشکلات مختلفی برای این قطعه ایجاد شود.

یکی از عواملی که باعث بروز مشکل در سیستم سوخت‌رسانی و در نتیجه انژکتور می‌گردد، کیفیت نامناسب سوخت و وجود ذات ناخالصی است. این ذرات به مرور زمان و پس از مدتی در بدنه اجزاء موجود در سیستم سوخت رسانی و مخصوصا انژکتور نفوذ می‌نماید. این فرآیند در شرایط مختلف کاری موتور رخ می‌دهد، بعنوان مثال در زمان روشن بودن موتور خودرو، دمای کاری بالا بوده و سوخت مصرفی و همچنین انژکتورها نیز گرم می‌شود. پس از خاموش شدن موتور مقداری سوخت در ریل سوخت و انژکتورها باقی می‌ماند و از سوی دیگر دمای موتور و انژکتورها نیز کاهش می‌یابد. این فرآیند باعث رسوب تدریجی ذرات ناخالصی روی اجزاء داخلی انژکتور می‌گردد.
با افزایش مواد زاید و ناخالصی روی اجزاء انژکتور به تدریج مشخصه‌های عملکردی این قطعه تغییر می‌نماید. بعنوان مثال ابعاد داخلی سوزن و سوراخ تغییر کرده و ممکن است دبی خروجی آن نیز تغییر نماید. همچنین ممکن است نحوه پاشش (زاویه پاشش) نیز تغییر پیدا کند. این عوامل باعث عدم عملکرد صحیح موتور می‌گردد. همچنین ممکن است تغییر نحوه پاشش باعث آسیب دیدگی قطعات دیگر گردد.

پاشش انژکتور

بطور کلی ایجاد مشکل در عملکرد انژکتورها، باعث بروز مشکلات زیر خواهد شد:

کاهش توان و عملكرد موتور
استارت نامناسب خودرو (روشن شدن نامناسب)
افزایش آلایندگی‌های خروجی
کاهش عمر و عملکرد کاتالیست خودرو (CatalystConverter)
کاهش عمر و عملکرد سنسور اكسیژن خودرو (Lambda Sensor)
افزایش مصرف سوخت

 

 

 

ارتباط با ما از روش های زیر:

  • تلفن تماس: 956 66 888 (3 خط)
  • سامانه پیام کوتاه: 02188866956